Author Topic: Ja daar zitten we dan  (Read 52772 times)

anemona

• Donateur
    • lange lijs servies
Re: Ja daar zitten we dan
« Reply #15 on: 02 March, 2014, 15:29:28 PM »
Mwah...we hebben natuurlijk nu wel een prive Forum... :ladieda:
Mei'11: Stofw.probleem: Cystathioninurie. Daarbij: Hyperhomocysteinemie.
Sinds 2009 (mis)diagnose  PNP, sinds juni 2016 eindelijk diagnose DVN
Laatste jaren Hcyst redelijk stabiel op 20-22 met:
1x per 2 wkn Pascoe inj en aanvulling actief B6/B11 + evt Vit D.

Claudiaa

« Reply #16 on: 02 March, 2014, 15:41:06 PM »
Ik denk wel dat er steeds meer mensen nieuw lid worden hoor... er is zo weinig goede uitgebreide info over B12 tekort dus mensen gaan zich vanzelf wel registreren denk ik.. of ze komen naar bijeenkomsten als die georganiseerd worden, brengt ook geld in het laatje ;) Ach... het is beter zo, want zonder genoeg mensen kan een forum niet draaien en het moet wel leuk en hanteerbaar blijven.
* De eerste stap om ergens te komen is te besluiten niet te blijven waar je bent *

* A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty *

colorfull

• Donateur
« Reply #17 on: 02 March, 2014, 15:43:54 PM »
Mwah...we hebben natuurlijk nu wel een prive Forum... :ladieda:

schater

ayesha

• Administrator
« Reply #18 on: 02 March, 2014, 15:59:34 PM »
En ik neem aan dat niet alle donateurs forum-gebruikers zijn, dus ik denk dat er inmiddels wel meer zijn
Zeker niet! Er zijn veel donateurs die geen forumlid (meer) zijn :) Zo'n 2/3 van het totaal  ;D
"Medical doctors are experts on the population, but you are the expert on yourself."

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.
- T.S. Eliot -

colorfull

• Donateur
« Reply #19 on: 02 March, 2014, 16:01:06 PM »
Dat is goed om te lezen! :yippie:

Sjoerd

• Donateur
  • pake
« Reply #20 on: 03 March, 2014, 11:59:15 AM »
Ik denk dat het bedrag voor de hulp die je via het forum krijgt een schijntje is. Voor 15 euro kun je maar blijven vragen, wel een jaar lang. Ga een keer naar een alternatieve therapeut en je ben een veelvoud hiervan kwijt.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen geholpen worden en dat er veel donateurs bij komen.
Maar de nieuw aangemelde leden van het forum zien niet wat het forum hen in de huidige situatie kan bieden en dat werkt natuurlijk de groei van het aantal donateurs flink tegen.
Ik kan niet beoordelen of dit technisch mogelijk is, maar ik noem het toch maar:
Als een nieuw aangemeld lid van het forum vanaf registratie b.v. enkele weken het hele forum kan lezen, maar niet kan posten, dan weet men wat het forum kan bieden.
Met die wetenschap zal men eerder beslissen om donateur te worden. In de huidige situatie kan men de voordelen van het forum niet zien, dus dan haakt men eerder af. De patiŽnt zal hierdoor langer problemen houden en de Stichting B12-Tekort mist weer een potentiŽle donateur.
Ik noem dus een richting waarin misschien gedacht moet worden.

Met B12-tekort valt niet te spotten!

anemona

• Donateur
    • lange lijs servies
« Reply #21 on: 03 March, 2014, 12:03:32 PM »
Ja wel goed idee
Of in het wel te lezen deel vermelden bv hoeveel mensen/aanmelders er geholpen zijn het afgelopen jaar met welk resultaat
Hoe wordt men geholpen, gang van zaken, wat wordt in het algemeen geadviseerd en wat is het gemiddelde vragen en antwoorden per aanmelder
Hoe werkte die omschakeling in Engeland ?
« Last Edit: 03 March, 2014, 12:08:49 PM by anemona »

Miekuh

• Moderator
« Reply #22 on: 03 March, 2014, 12:22:44 PM »
Ik denk dat het bedrag voor de hulp die je via het forum krijgt een schijntje is. Voor 15 euro kun je maar blijven vragen, wel een jaar lang. Ga een keer naar een alternatieve therapeut en je ben een veelvoud hiervan kwijt.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen geholpen worden en dat er veel donateurs bij komen.
Maar de nieuw aangemelde leden van het forum zien niet wat het forum hen in de huidige situatie kan bieden en dat werkt natuurlijk de groei van het aantal donateurs flink tegen.
Ik kan niet beoordelen of dit technisch mogelijk is, maar ik noem het toch maar:
Als een nieuw aangemeld lid van het forum vanaf registratie b.v. enkele weken het hele forum kan lezen, maar niet kan posten, dan weet men wat het forum kan bieden.
Met die wetenschap zal men eerder beslissen om donateur te worden. In de huidige situatie kan men de voordelen van het forum niet zien, dus dan haakt men eerder af. De patiŽnt zal hierdoor langer problemen houden en de Stichting B12-Tekort mist weer een potentiŽle donateur.
Ik noem dus een richting waarin misschien gedacht moet worden.
Dit is iets waar op dit moment aan gewerkt wordt, in ieder geval voor de "oude" leden (niet donateurs), echter we krijgen het technisch nog niet voor elkaar.
Moderator, geen moddereter ;)
forumbeheer@stichtingb12tekort.nl

Please don't feed the trolls!!

Sjoerd

• Donateur
  • pake
« Reply #23 on: 03 March, 2014, 14:05:26 PM »
Dit is iets waar op dit moment aan gewerkt wordt, in ieder geval voor de "oude" leden (niet donateurs), echter we krijgen het technisch nog niet voor elkaar.
De "oude" leden weten precies wat ze aan het forum hebben. Als deze leden daar gebruik van willen maken worden ze vanzelf wel donateur.
Het gaat vooral om de nieuwe aanmeldingen, die moeten vastgehouden worden.

mammasem

• Donateur
« Reply #24 on: 03 March, 2014, 14:33:50 PM »
Ik snap Sjoerd z'n punt, maar zouden de meeste mensen niet weten wat ze van een forum kunnen verwachten? Is dat over het algemeen niet overal hetzelfde: info over aandoening/zieke, noodzakelijke onderzoeken, (mogelijke) behandelingen, onderling contact en tips enz...

Hoeveel kunnen nieuwe leden nu zien als ze alleen forumlid zijn, maar geen donateur? Hetzelfde als ik wanneer ik uitgelogd ben?

Sjoerd

• Donateur
  • pake
« Reply #25 on: 03 March, 2014, 14:43:19 PM »
Hoeveel kunnen nieuwe leden nu zien als ze alleen forumlid zijn, maar geen donateur? Hetzelfde als ik wanneer ik uitgelogd ben?
Ja, volgens mij zien deze hetzelfde als wanneer wij uitgelogd zijn.
Ze hopen natuurlijk na aanmelden iets meer te zien. En als dat niet het geval is, zullen ze gemakkelijk afhaken.

mammasem

• Donateur
« Reply #26 on: 03 March, 2014, 14:53:31 PM »
Maar dat is op veel meer fora ook het geval.
En wij als oude leden zijn natuurlijk de laagdrempeligheid gewend, maar op zich is deze nieuwe manier niet zo ongewoon, alleen nu voor ons even wel. Nieuwe leden weten niet beter

Persoonlijk vind ik het ook wel een prettig idee dat lang niet alles zichtbaar is, als is het maar vanwege alle onbegrip waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt. Is dit nu toch een fijn en veilig afgeschermd wereldje. Dat vind ik absoluut een pre. Het is aan de buitenstaanders of ze daar deel van uit willen maken, er staat maar een minieme voorwaarde tegenover. Ik geloof niet dat dat mij tegen zou houden
Maar dat is ook weer een keus he, net zoals de keus die oud leden (moeten) maken.

Geja

• Donateur
  • dochter van 14 b12-tekort?
« Reply #27 on: 03 March, 2014, 16:58:15 PM »
Zou het nog een idee zijn om mensen eerst een maandje van het forum gebruik te laten maken, zonder dat ze donateur hoeven te worden?  Dan krijgen ze een beetje een idee wat het forum inhoudt en is men vast eerder geneigd forumlid en donateur te worden. Als ik niet eerst al een tijdje op het forum was geweest, had ik niet geweten dat je er zoveel aan kunt hebben en was ik ook niet zomaar donateur geworden.

anemona

• Donateur
    • lange lijs servies
« Reply #28 on: 03 March, 2014, 17:00:03 PM »
Vind ik best een goed idee...al is het maar 14 dagen...?

ARTEMIS

• Donateur
« Reply #29 on: 03 March, 2014, 17:07:47 PM »
Ik ben het eens met Sjoerd en Gea... :ladieda:

Laat ieder nieuw lid een maand meelezen, uiteraard zůnder mogelijkheid tot reageren.
Wanneer iemand weet (leest) wat er wordt geboden zal er sneller worden overgegaan tot donateurschap...

Want echt, lang niet iedereen komt op meerdere fora.
Hoe weet je dan waarvoor je 'betaald' ?

« Last Edit: 03 March, 2014, 17:09:49 PM by ARTEMIS »