Author Topic: Allergie  (Read 10094 times)

Johnny

Allergie
« on: 01 March, 2013, 13:03:48 PM »
Ik wist niet waar ik dit moest neerzetten, dus probeer het hier.

Ik lees dat velen met B12 problemen, ook op de een of andere manier een allergische aanleg hebben. Is het een idee om eens een poll hierover te starten?
- Een statisticus waadde vol vertrouwen door een rivier die gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk.

- Als ik een glas wijn drink, word ik een ander mens, en die ander heeft altijd geweldige dorst.

anemona

• Donateur
    • lange lijs servies
Re: Allergie
« Reply #1 on: 01 March, 2013, 13:17:02 PM »
.....en misschien is het ook wel leuk als meerdere mensen een Poll kunnen opzetten.....?
Mei'11: Stofw.probleem: Cystathioninurie. Daarbij: Hyperhomocysteinemie.
Sinds 2009 (mis)diagnose  PNP, sinds juni 2016 eindelijk diagnose DVN
Laatste jaren Hcyst redelijk stabiel op 20-22 met:
1x per 2 wkn Pascoe inj en aanvulling actief B6/B11 + evt Vit D.

Miekuh

• Moderator
« Reply #2 on: 01 March, 2013, 13:38:11 PM »
.....en misschien is het ook wel leuk als meerdere mensen een Poll kunnen opzetten.....?
De Polls zijn primair bedoelt om voor de Stichting meer informatie te vergaren, frequentie van klachten/oorzaken/etc. Vandaar dat deze ook alleen door een beperkt aantal users gemaakt kunnen worden, om een wildgroei in Polls te voorkomen

Ik lees dat velen met B12 problemen, ook op de een of andere manier een allergische aanleg hebben. Is het een idee om eens een poll hierover te starten?
Zal het voorleggen, wanneer het inderdaad een interessante invalshoek is voor de Stichting kan er een Poll over geopend worden.
Moderator, geen moddereter ;)
forumbeheer@stichtingb12tekort.nl

Please don't feed the trolls!!

ayesha

• Administrator
« Reply #3 on: 02 March, 2013, 08:18:50 AM »

Hoe zou de vraagstelling voor die Poll luiden?
"Medical doctors are experts on the population, but you are the expert on yourself."

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.
- T.S. Eliot -

Johnny

« Reply #4 on: 04 March, 2013, 21:28:03 PM »
Ik kan zo een paar dingen bedenken, die in combinatie ook wel interessant zijn:

1. had u, voordat een B12 tekort ontdekt werd, last van allergie, of gebruikte u een anti histamine?
2. hebben B12 injecties bij u tot allergische reacties geleid?
3. hebben B12 injecties bij tot vermindering van allergische klachten geleid?

2 en 3 lijken tegenstrijdig. Ik doel echter op het ontstaan van bultjes na injecties en het overgaan van allergische klachten (huidjeuk) na injecties. Wellicht moet daar een wat betere formulering voor komen.

Ik weet niet wat technisch mogelijk is, en waar de stichting het meeste belang aan hecht.
- Een statisticus waadde vol vertrouwen door een rivier die gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk.

- Als ik een glas wijn drink, word ik een ander mens, en die ander heeft altijd geweldige dorst.

ayesha

• Administrator
« Reply #5 on: 04 March, 2013, 23:51:25 PM »
Wat mogelijk is kun je zien aan de huidige polls. Deze vragen zijn ja/nee-vragen, dus dat zou anders gesteld moeten worden denk ik.
"Medical doctors are experts on the population, but you are the expert on yourself."

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.
- T.S. Eliot -