Thera
Geniet van iedere dag.......
|
 |
« Gepost op: 12 november, 2007, 16:04:03 pm » |
|
Hallo iedereen
Nou met mijn tanden gaat het niet goed heb nu 6 gaatjes moeten boren en poets heel goed Wat ook bij velen bekand is heb ik ook last van gevoelig tandvlees Maar nu mijn laatste gaatje boren en toen kwamen ze er achter dat ik er niets van voelde en volgens de tandarts zou de zenuw dood zijn Hoe kan dit weer ,de tandarts snapt er helemaal niets meer van Mijn vraag is nu kan het gebeuren dat je een te lang b12 tekort hebt gehad en daardoor een zenuw dood gegaan is???
Groetjes Thera
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aagt
i didn't loose my mind , i sold it on ebay
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 12 november, 2007, 16:19:35 pm » |
|
geen idee ! ik weet wel dat ik echt veel problemen met mijn gebit heb,en heb al 3 keer een zenuwbehandeling gehad en dit in een hele korte tijd, met mijn tandvlees is het ook een drama  b12  who know's.
|
|
|
|
|
|
aug 2006 b12 150 pmol---> april 2007 160 pmol---> november 2007 145 pmol
|
|
|
|
BA
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 12 november, 2007, 17:02:23 pm » |
|
HOi Thera,
Heel herkenbaar. Ook altijd hele slechte tanden gehad ondanks goed poetsen. Opeens waren 3 voortanden 'dood' en doordat de inhoud zeg maar was gaan verzakken en onsteken moest ik 3 wortelkanaalbehandelingen tegelijk. Toen wist ik dus nog niet dat ik b12 tekort had. Tandarts vroeg toen of ik was gevallen of iets tegen mijn tanden had gekregen... nee dus. Hij vond het toen ook heel vreemd. Nog vreemder is toen ik een aantal jaar injecties had gehad ik nooit meer iets hoefde te laten doen bij de tandarts en nu het dus weer heel slecht met me gaat merk ik ook dat mijn gebit weer begint af te takelen. Dus sja, mijns inziens is er wel enige relatie met b12.
Groetjes Bianca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Caroliness
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 12 november, 2007, 17:30:42 pm » |
|
Thera, ik weet niet wat ik lees, dat heb ik dus ook gehad. Ruim drie jaar geleden kreeg ik spontaan ontstekingen van het wortelkanaal. Wat bleek, mijn zenuwen waren spontaan dood gegaan zonder dat ik er iets van gevoeld had en die waren dus in het wortelkanaal gaan ontsteken. Ik ben uiteindelijk bij de kaakchirurg terecht gekomen en heb zo 5 kiezen af moeten geven, ze waren niet meer te redden zei hij. Hij had de boel schoon kunnen maken maar ik zou binnen heel korte tijd weer terug komen zo zei de kaakchirurg, geen redden aan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nadat ik ben gaan spuiten geen klachten meer heb gehad en ikzelf al het vermoeden had dat het aan de B12 lag, maar nu ik bij jou dus hetzelfde lees, moet het wel zo zijn.
Groetjes, caroline
|
|
|
|
|
|
sinds december 2006 diagnose PA door aanwezigheid antistoffen IF
|
|
|
|
natascha
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 12 november, 2007, 17:53:13 pm » |
|
Hallo,
Ben nieuw hier, ik ben Natascha. Las dat jullie ook problemen met je gebit hebben. Ik ook. Nu vroeg ik me eigenlijk af of je misschien een gebit vergoed kan krijgen wegens je medische achtergrond(b12 tekort)? Want de laatste 2 jaar heb ik al een aantal kiezen laten trekken en nu moet er 1 uit, maar als dat gebeurt heb ik daar niets meer om te kauwen. De tandarts raadde me dus een brug aan, maar dan moet hij dus nog 2 gezonde tanden afslijpen om hem daar op te laten rusten en wat nou als die ook slecht worden? Dan heb ik een dure brug betaald die er weer uit moet! Heeft iemand hier ervaring mee en wat denken jullie van implantaten? Want dan zou de tandarts niets af hoeven te slijpen, maar dat is natuurlijk peperduur!!!
Groetjes Natascha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aagt
i didn't loose my mind , i sold it on ebay
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 12 november, 2007, 18:27:06 pm » |
|
hey natascha  wat ik denk betreft dat gebit dat dat wel moeilijk wordt omdat het niet bewezen is dat je daadwerkelijk een slecht gebit kunt krijgen door b12 tekort ! althans dat is wat ik weet. maar hoe is dat eigenlijk geregeld met je ziekenfonds ? want ik weet dat mijn ouders het wel vergoed kregen.
|
|
|
|
|
|
aug 2006 b12 150 pmol---> april 2007 160 pmol---> november 2007 145 pmol
|
|
|
Thera
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 12 november, 2007, 19:33:32 pm » |
|
Nou als ik dit allemaal lees hoop ik voorlopig de tandarts toch niet meer te zien ha ha Dus tandartsen zouden zich ook hierin wel eens kunnen gaan verdiepen Maar wat ik raar vind ik injecteer zelf 2 keer in de week al ruim 3 maanden en nog zoveel gaatjes Als ik nou veel snoepte maar dat doe ik ook niet
groetjes Thera
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjakkelien
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 12 november, 2007, 19:47:00 pm » |
|
Het zou me niets verbazen als het te maken kan hebben met b12. Een tekort tast je zenuwen aan, dus ook je tandzenuwen denk ik.
Het zou bij mij wel,wat verklaren. ik zorg heel goed voor mijn gebit, vooral omdat mijn ouders allebei al vroeg een kunstgebit hadden. Ik poets goed, ik flos en ik gebruik mondwater. en nog steeds heb ik regelmatig gaatjes. Nu begint ook mijn tandvlees zich terug te trekken, omdat ik volgens de tandarts te hard poets. Ik baal hier echt van en als ik weer bij de tandarts ben, ga ik hem zeker eens vragen of dat van B12 kan komen.
Op dit moment is mijn gebit nog wel redelijk goed en ik hoop dat dat met injecties ook zo blijft.
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Sjakkelien
Engelen werken in de schaduw en ze verrichten wonderen zonder het zelf te weten.
|
|
|
gerda1961
my lovely doggies
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 12 november, 2007, 19:57:05 pm » |
|
Het zou me niets verbazen als het te maken kan hebben met b12. Een tekort tast je zenuwen aan, dus ook je tandzenuwen denk ik.
Het zou bij mij wel,wat verklaren. ik zorg heel goed voor mijn gebit, vooral omdat mijn ouders allebei al vroeg een kunstgebit hadden. Ik poets goed, ik flos en ik gebruik mondwater. en nog steeds heb ik regelmatig gaatjes. Nu begint ook mijn tandvlees zich terug te trekken, omdat ik volgens de tandarts te hard poets. Ik baal hier echt van en als ik weer bij de tandarts ben, ga ik hem zeker eens vragen of dat van B12 kan komen.
Op dit moment is mijn gebit nog wel redelijk goed en ik hoop dat dat met injecties ook zo blijft.
ja zo komen er steeds meer ontdekkingen pfff ook mijn tandarts zegt al jaren dat ik te hard poest,omdat t tandvlees zich terug trekt 
|
|
|
|
|
|
b12 van 60 sinds september 2007,krijg 2 maal per week injectie's/antistoffen positief.sinds april 2008 folium 3,vitamine d3 28,1folium en 4 davitamon per dag,vitamine k 0.7
|
|
|
|
Ing
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 12 november, 2007, 20:18:02 pm » |
|
Zeer herkenbaar! Ik heb laatst 3 kronen laten plaatsen en daarvoor had ik 3 wortelkanaalbehandelingen ondergaan, 1 zenuw in mijn voortand is spontaan doodgegaan. Volgens mijn tandarts houdt het geen verband met een B12 tekort (of in mijn geval ook niet met de andere vitamietekorten). Hij kan wat mij betreft de boom in, want ik doe niets anders dan mijn gebit heel schoon te houden, ga elk half jaar voor controle en jaarlijks een bezoek aan de mondhygieniste. Vreemde is ook dat er aan de buitenkant van mijn tanden en kiezen niet veel te zien is, op de een of andere manier ontstaan de ontstekingen binnenin  .
|
|
|
|
|
|
Artrose, lactoseintolerant, hyperhomocysteïnemie, vitamine B1, B2, B6, B11, B12 en D tekort
|
|
|
anneke54
vele kleintjes maken èèn grote
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 12 november, 2007, 20:44:21 pm » |
|
Dat had ik nou ook, tanden gaaf maar wel verloren.
|
|
|
|
|
|
juni 2007 B12 120, folium, B1 en B6 tekort ,antistoffen par.cellen positief,chronische gastritis behandeling nu injectie 1 keer per 3 weken, folium, B1 tabletjes. aug.2008 D3:45, nov.2008 D3:23,sinds jan.2009 Devaron + losse calcium.
|
|
|
|
Hedy
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 15 november, 2007, 23:02:13 pm » |
|
Ik herken dit helemaal. Ik poets braaf en flos me suf, maar toch elke keer weer gaatjes en ontstekingen. En als ik dan een wortelkanaalbehendlign (sjips, moeilijk woord) gehad heb, blijft het nog heel lang pijn doen. Het herstelt niet zo goed. Als dit allemaal onder B12 valt, dan hoop ik echt dat ik een B12-tekort heb. Wacht nog op de uitslag van het bloedprikken. Dan knapt het misschien ook op van behandeling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Thera
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 16 november, 2007, 00:05:07 am » |
|
Is er bij iemand wel een tandarts die dit begrijpt?  Mijn tandarts zegt gewoon goed poetsen en dat doe ik al groetjes Thera
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lunalu
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 16 november, 2007, 09:48:55 am » |
|
Hier nog zo'n 'zenuwlijer'. Vaak ontstekingen, terugtrekkend tandvlees, kiezen die spontaan uitgroeien. Ineens een kies in de wastafel tijdens het tandenpoetsen. Kaakchirurg heeft al vaak geopereerd, kraakbeen van de ene kant naar de andere getransplanteerd, alles was anders ingezakt. De wonden na zo'n operatie helen erg slecht. Omdat ik mijn gebit wel heel goed verzorg, ziet het er nog heel goed uit. Die kiezen zaten gelukkig aan de achterkant. Voor de rest zijn mijn tanden in weze alleen nog maar omhulsels. Van die ontstekingen heb ik overigens wel veel pijn en na zo'n kaakoperatie moet ik een paar weken aan de morfine om het enigzins draaglijk te houden. Dus de onderliggende zenuwen zijn volgens mij niet dood. Ik heb tot nu toe nooit de link gelegd met B12  Lunalu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
caro64
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 21 januari, 2008, 19:19:33 pm » |
|
Hai, mijn tandarts keek me daarnet heel raar aan toen ik opperde dat B12 gebrek met de toestand van mijn gebit de laatste tijd te maken zou hebben. Daar had ze nog nooit van gehoord. Maar het raarst was niet eens de hoeveelheid schade, dat kan nog toeval zijn; meer tandsteen en een kies kapot (en nog 2, maar dat kwam door knarsen - dat doe ik sinds 1 1/2 jaar). Het gekste was dat de spuiten, het gewrik, het tandsteenverwijderen, veel meer pijn deed als vroeger. Lag te krampen en janken in de stoel, ze snapte er niks van; "dat had je toch nooit?, je bent altijd zo flink" "Nee, ik snap het ook niet, heb zelfs wel eens zonder verdoving laten vullen. sorry" Ik snap er niks van. Als je zenuwen afsterven door B12tekort, zou het minder pijn moeten gaan doen, toch? Heb meer het idee dat m'n zenuwen overgevoelig zijn. groet, Caroline ps; en nu zit ik nog met de verdoving en ik heb zo'n honger..  sorry hoor, ff klagen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|