Nieuws: Bijeenkomst regio Zuid: 7 november 2010

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 10 september, 2010, 13:41:32 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tandwortelzenuwen en b12 tekort?????  (gelezen 16703 keer)
04091969

« Antwoord #30 Gepost op: 07 april, 2008, 16:59:15 pm »

hmm t'is zo moeilijk he? komt dit nu door B12 of gewoon door andere oorzaken zoals een zwak gebit.
Afbrokkelen ken ik gelukkig niet en ik hoop van harte dat de kronen en bruggen blijven zitten.
Heeft er iemand anders wel eens zo'n druk op de holtes? wordt er soms echt gek van, dat hele bot doet dan zeer.
groetjes A
Anneke

Luister naar je lichaam en intuïtie.

« Antwoord #31 Gepost op: 07 april, 2008, 17:47:20 pm »

hmm t'is zo moeilijk he? komt dit nu door B12 of gewoon door andere oorzaken zoals een zwak gebit.
Afbrokkelen ken ik gelukkig niet en ik hoop van harte dat de kronen en bruggen blijven zitten.
Heeft er iemand anders wel eens zo'n druk op de holtes? wordt er soms echt gek van, dat hele bot doet dan zeer.
groetjes A
Misschien een holteontsteking???

Wil je over iets anders praten dan je ziekte kom dan naar de Babbelbox.
http://b12tekortbabbelbox.messageboard.nl/
supermama

« Antwoord #32 Gepost op: 07 april, 2008, 17:58:37 pm »

nu ik dit lees snap ik wat mij m`n tanden gekost heeft Cry
heb jaren pijn gehad ontstoken tandvlees kiezen en tanden die los gingen zitten en spontaan uitvielen,terwijl ik me suf poetste en floste.
van 1 kies en twee tanden waren de wortels nog redelijk die hebben een zenuwbehandeling gehad en zijn afgeslepen om in m`n kaak te blijven zitten ter bevordering van de botgroei in m`n kaak.
en toch heb ik nu op die plekken regelmatig een ontsteking .
hopelijk blijven die weg nu ik spuit.
roelofh

« Antwoord #33 Gepost op: 07 april, 2008, 18:40:13 pm »

ja, druk/pijn op de holtes heb ik regelmatig. Soms heb ik er zelfs kiespijn van, terwijl het niets met kiezen te maken heeft. Bij mij gaat er regelmatig slijm ophopen in mijn holtes en vastzitten. Dan krijg ik een soort bijholtepijn terwijl ik geen bijholteontsteking heb, en dus ook kiespijn. na een een of twee weken komt het slijm dan eindelijk weer los en ben ik weer opgelucht. Dit gaat al heeel lang zo.

Vroeger had ik bijna elke 2 maanden wel bijholteontsteking en kreeg ik antibiotica. Echt bijholteontsteking heb ik nog wel eens, maar nu nog maar een keer per jaar. Vreemd dus.

Hermien
04091969

« Antwoord #34 Gepost op: 07 april, 2008, 19:47:14 pm »

Nou ik ben bij de KNO arts geweest en die heeft foto's laten maken maar daar is niks op te zien, dus zit echt geen ontsteking. de arts dacht dat het ook meer in het bot zat. NOU DAAR KUN JE DUS WEER NIKS MEE. En idd is het soms net of al je wortels ontstoken zijn.
groetjes Ageeth
sassie

« Antwoord #35 Gepost op: 10 april, 2008, 10:57:33 am »

jeetje zeg; hier nog iemand met alleen maar ellende in zijn chiecheltje!
al jaren 1 en al ellende, gaatjes bij de vleet ondanks goede verzorging, dacht dat ik "belast" was met de foute gebitsgenen van mijn vader. die had al heel jong een kunstgebit. ik heb onderhand een eigen stoel bij de tandarts en ook bij de kaakchirurg. de tantarts kan van mijn behandelingen alleen al 1x per jaar extra op vakantie. heb iedere keer ellende met mijn kiezen. na wortelkanaalbehandelingen gaat gewoon de ontsteking door. daardoor uiteindelijk naar de kaakchirurg om dit alsnog op te lossen. en alle pijn naderhand. en het tandvlees heeft ontzettend lange tijd nodig om weer te herstellen. ondanks dat het dan na de behandeling gehecht is geneest het slecht tot bijna niet en heb daarna nog lange tijd last van de ingreep. om maar niet te spreken van die verdovingsinjecties die je daarvoor krijgt. ben na een behandeling 1 week uitgeschakeld van de pijn. en werken gaat dan echt niet!
heb nu 7 injecties gehad en hoop echt dat deze ellende daardoor minder gaat worden want ben al wel zover dat ik denk trek de hele handel er maar uit geef mij maar een kunstgebit hoor. al ben ik dan pas 34 jaar. maar als je leest hoeveel mensen toch veel problemen hebben die op elkaar lijken, mag je toch echt wel aannemen dat dit aan het b12 fenomeen toe te schrijven is.
sjoek

« Antwoord #36 Gepost op: 13 april, 2008, 22:53:58 pm »

Antwoord van mijn tandarts:

Beste mw de Boer,

Een te kort aan vitamine B12 kan wel een verzwakking van het tandvlees veroorzaken, en daardoor dus tandvleesbloeding.
daarna begint hij over een afspraak maken maar het is dus duidelijk dat er een relatie is. Grin

Sjoek
nanda

« Antwoord #37 Gepost op: 06 juli, 2008, 10:19:24 am »

Ook ik heb veel tand, maar vooral tandvlees problemen, alle behandelingen zijn al gestaakt bij de tandarts, heb er geen zin meer in, er valt toch niets te redden, daarbij zou ik ongeveer een kwartier per beurt moeten poetsen om mijn tanden misschien nog vijf jaar te behouden, nou mooi dat ik daar niet intrap, laten ze dan maar gelijk het klappergebitje uit de kast halen  happydance

Ik heb afgelopen week nog een wortelkanaalbehandeling gehad, heb mijn tandarts gevraagd of mijn tandvleesproblemen door het B12 tekort kon komen, ze zij inderdaad dat dat zo was, maar omdat mijn pockets al zover heen waren (7mm) dat de kans heel klein is dat zich dat weer hersteld, daar ga ik ook niet eens voor, als het maar blijft stil staan dan teken ik er al voor....

Wel is het inderdaad wrang dat als je netjes elke dag je tanden poetst je dan toch te horen krijgt dat je je gebit niet goed verzorgd, kan me er boos over maken.
J.B.

Carpe Diem

« Antwoord #38 Gepost op: 06 juli, 2008, 10:33:50 am »

Ik heb een aantal jaar last gehad van één kies, warm/koud eten en drinken en nootjes of andere hardere etenswaren. Ik ging iedere keer door de grond van de pijn. Tandarts heeft vier keer de vulling vervangen, maar zei er iedere keer bij dat hij niets kon vinden. Foto's werden er ook steeds gemaakt. Na een maand of drie B12 geïnjecteerd te hebben, was deze klacht verdwenen. Zou dus inderdaad met B12 te maken kunnen hebben.

Groet,

Jacq
Lilith

« Antwoord #39 Gepost op: 07 juli, 2008, 10:22:29 am »

Ik had al jaren lst van terug getrokken tandvlees.
Tanden gingen los staan en warm of koud eten/drinken was soms een hel.
Mijn tandarts stond ook voor een raadsel omdat de verzorging gewoon goed was.

Nu, na 8 maanden 2x per week spuiten zegt mijn tandarts dat mijn tandvlees aan het bekomen is.
En kan ik weer een ijsje eten zonder pijn  Grin
Tazzie

« Antwoord #40 Gepost op: 07 juli, 2008, 11:01:58 am »

Hmm, ik heb het laatste halfjaar ontzettend veel problemen met mijn tanden gehad. Toen wist ik nog niks van mijn B12 gehalte af. En toevallig zat ik me laatst af te vragen of deze problemen niet ook een relatie hiermee hadden.
Maar het leek me ook wel weer ver gezocht.

Ik kreeg in oktober opeens enorme kiespijn bij een kaak. Dit breidde zich in no time uit naar de complete linkerkant onderkaak en de complete linkerkant bovenkaak. Straalde uit naar neus, oor en oog (ik kon geen licht meer verdragen).
Nou ben ik dus ook nog eens gezegend met het feit dat tandartsverdovingen NIET werken.

Na 2 weken naar de TA. Maar die kon het niet behandelen. Zat een flinke ontsteking en ze kreeg het echt niet verdoofd. Dus ik moest doorlopen met de pijn. Pijnstillers helpen bij mij ook niet, totdat de tandarts zei dat ik Ibroprufen met Paracetamol tegelijk moest nemen. Dat versterkt mekaar. En warempel, dat werkte.

3,5 maand lang heb ik 6-10 van de hoogste dosis per dag tegelijk ingenomen. Ik heb zelfs gedacht dat mijn B12 tekort of mijn darmklachten hierdoor veroorzaakt zijn.

Via de huisarts (ik wist me geen raad meer van de pijn) bij de kaakchirurg terecht gekomen. Die heeft de verdovingsvloeistof bij mij getest. En ik blijk wel te verdoven; alleen met een zeer zware dosis. En een .... blok (medische term die ik niet meer weet). Die moeten ze achter de kaak zetten. Ze moeten dan de boven en onderkaak verdoven, tevens mijn oor, oog en linkerdeel van het hoofd. En dan blijft het even verdoofd. NIET GRAPPIG DUS.

Maar uiteindelijk kon ik zo wel behandeld worden. Man, wat was ik blij van de pijn af te zijn!
Maar, een week later brak aan de rechterkant een kies doormidden. Die was gelukkig al doodgemaakt eerder. Hij is gerepareerd maar sinds die tijd is hij wel gevoelig?!
Ook linksboven is er een kies die zenuwachtig is sinds enige maanden. Daar moet waarschijnlijk een wkb op.
En dan is er linksonder opeens een stuk van mijn verstandskies afgebroken.

Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik heb wel opeens heel veel tandartsproblemen sinds een paar maanden.
el
Moderator

« Antwoord #41 Gepost op: 07 juli, 2008, 17:09:47 pm »

hallo
hier nog iemand ook zomaar dode tanden hele gevoelige periode gehad kaakontstekingen en stukjes die afbrokkelen.
ook terugtrekkend tandvlees dus ook gevoelige tandhalzen. nu gevoeloos!!!
gr el

b12 laagste waarde 103pmol/l+6 injecties
febr.2008 242pmol/l (met hooggedoseerde vitamine preparaten)
begonnen met injecties 24 april 2008
februari 2009 ook b3 en b5 en D tekort.
Sidoon

blijf wie je bent,zo is er maar 1

« Antwoord #42 Gepost op: 07 juli, 2008, 18:41:37 pm »

Er valt hier ook weer iets op zijn plaats, na de geboorte van mijn zoon, nu inmiddels 18, brokkelden mijn tanden en kiezen langzaam af. Had altijd al zwak gebit, tandarts zei toen dat een baby veel kalk uit je gebit haalt? Meteen na bevalling een aantal b12 spuiten gehad, maar nog geen jaar later boven en onder een kunstgebit. Zou ik dan al sinds de geboorte lijden aan b12 tekort? Nu ik spuit heb ik nog geen bijholteontsteking gehad, en die had ik wel drie keer per jaar (kaakholte en voorhoofdsholte). Toch heb ik eigenlijk pas sinds augustus vorig jaar in EEN keer al die klachten die bij b12 horen, daarvoor was ik wel eens moe, maar had toch de energie om een kozijn te schilderen, de keuken te witten, de trap te schilderen en zo. Daarna ben ik eigenlijk in 1 keer ingestort voor mijn gevoel. Maar al met al, eigenlijk dus ook al heel lang gebitsproblemen gehad tot ze eruit gingen.
el
Moderator

« Antwoord #43 Gepost op: 07 juli, 2008, 19:10:36 pm »

Citaat
ben ik eigenlijk in 1 keer ingestort voor mijn gevoel

ja ik ook althans zo ervaar ik het. denk alleen dat je grenzen verlegt en blijft verleggen tot het ineens niet meer lukt.
en dan spoelt alles over je heen. je gaat door en door en je wilt niet en dan..........boem
gr el

b12 laagste waarde 103pmol/l+6 injecties
febr.2008 242pmol/l (met hooggedoseerde vitamine preparaten)
begonnen met injecties 24 april 2008
februari 2009 ook b3 en b5 en D tekort.
Sidoon

blijf wie je bent,zo is er maar 1

« Antwoord #44 Gepost op: 07 juli, 2008, 19:52:00 pm »

Ja precies El, door blijven gaan, elke middag wat slapen en je trekt het wel weer even, todat ook dat rustmoment niet meer helpt en er niks meer kan als naar de dokter en laten onderzoeken. Gelukkig waren we er snel achter en mocht ik meteen beginnen met spuiten.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Omhoog
  Print  

Ga naar: