Nieuws: Bijeenkomst regio Zuid: 7 november 2010

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 09 september, 2010, 01:46:27 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tandwortelzenuwen en b12 tekort?????  (gelezen 16687 keer)
yoteun

« Antwoord #150 Gepost op: 13 januari, 2010, 16:41:42 pm »

Hallo,

Nou de pijn in mijn mond word aardig minder na de zenuwbehandeling inmiddels.
Gelukkig.

Wel heb ik de vanmorgen verzekering (menzis) gebeld en gevraagd hoe het zit met evt. extra vergoeding omdat mijn slechte gebit mede door de vitamine B12 tekort komt.

Wat hun zeiden wat ik moest doen is de tandarts een offerte vragen wat hij wil  gaan behandelen (in mijn geval straks waarschijnlijk oa 3 zenuwbehandelingen) en hem/haar ook een begeleidend briefje erbij laten doen dat dit gedaan moet worden als gevolg van de vitamine b12 tekort.

Dit moet ik opsturen naar de zorgverzekeraar en dan gaat er een zorgmakelaar naar kijken of het extra vergoed word.
Ze bekijken alles per aanvraag.
En dan krijg ik bericht of het wel of niet vergoed word.

Dit stukje even ter informatie omdat er meer mensen zijn met dit probleem.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groetjes Smiley

februari 2009 B12: 119 pmol/l
maart 2009 B12: 100 pmol/l
PatriciaB

« Antwoord #151 Gepost op: 14 januari, 2010, 21:32:48 pm »

Ook ik heb al jaren last van tand(vlees) problemen. De tandarts gaf steeds aan dat ik niet zo hard moest poetsen, terwijl ik er juist oplette dat ik dit niet deed. Ik ga nu regelmatig naar de mondhygiëniste. Ik heb haar de laatste keer gevraagd of er een verband kon zijn tussen problemen met mijn gebit en b12 tekort. En dit verband kon volgens haar heel goed. Zij was dit al vaker tegen gekomen. Ook begreep ze nu waar mijn problemen mogelijk vandaan komen, omdat ik verder een mooi, schoon gebit heb, maar dus vaak ontstoken tandvlees, en blootliggende tandhalzen die veel pijn veroorzaken.

gr Patricia
Sjaan

« Antwoord #152 Gepost op: 14 januari, 2010, 22:32:13 pm »

Heeft ze wel eens meegemaakt dat er verbetering optrad na behandeling met injecties Patricia ??

Groetjes Sjaan.
PatriciaB

« Antwoord #153 Gepost op: 15 januari, 2010, 15:53:14 pm »

Dat weet ik eigenlijk niet. Zal het haar vragen als ik weer ga (duurt nog wel even hoor). Wel vroeg ze direct welke behandeling ik kreeg, toen ik vertelde dat ik injecties kreeg, zei ze dat dat in ieder geval goed was. Dus tja..

gr Patricia
nance

« Antwoord #154 Gepost op: 17 februari, 2010, 20:21:14 pm »

ja hoor heeft er alles mee te maken, sinds kort heb ik een andere tandarts, die weet van mijn b12 tekort en autoimmuunziekten en die zei meteen dat dit toch door de b12 en die autoimmuun komt
mijn hele gebit is zwaar naar de haaien, terwijl die altijd zo mooi was, gaten vallen erin, tandwortels die blootliggen,
ik kan niet zeggen dat het bij mij gevoelloos is, zo heb ik van die vorige tandarts dik twintig verdovingen gehad omdat hij me een zenuwbehandeling wilde geven, en nog ging ik kapot, en hij wilde niet verder verdoven, waarop ik alle troep me mond uitgegooid en en met ene hangend smoeltje de bus in kon stappen

het goeie nieuws voor mij is dat het bij mij volgend de tandarts stukje bij beetje in orde kan komen wat ik heel erg hoop want ik schaam me kapot
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog
  Print  

Ga naar: