|
Iris
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 21 januari, 2008, 19:36:42 pm » |
|
Ineens een kies in de wastafel tijdens het tandenpoetsen.
Ooooh daar heb ik laatst nog over gedroomd dat mijn tanden uitvielen... Waren dat gewoon je volwassenenkiezen? Of je melkkiezen? Werd met tranen in mijn ogen wakker, dat lijkt me echt zo erg. Ik had vroeger wel altijd gaatjes enzo, zelfs eens een kies doorgezaagd om ruimte te maken enzo. Ook altijd ontstekingen die ze dan open moesten maken, heel vervelend. Altijd bang geweest voor de tandarts, maar gelukkig heb ik nu bijna nooit meer wat... Nieuwe tandarts ook, die kijkt met zijn haak en spiegel en zegt dan "prima" en dan kun je gaan.  Ik allang blij  Maarja die vullingen blijven zitten  Ook in mijn "volwassenengebit" Maargoed als dat het enige is... Wat ik hier lees is voor mij alleen een nachtmerrie... Hopelijk blijft het dat ook. Ik weet niet of er een link is met b12 het kan natuurlijk, maar het kan ook net zo goed iets anders zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jolande
leven is het meervoud van lef
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 21 januari, 2008, 19:41:39 pm » |
|
Caro misschien zijn je gevoelszenuwen juist wel (engiszins) hersteld door de injecties en voel je nu meer dan eerder??? Of is dit een stomme gedachtengang....
|
|
|
|
|
|
start b12waarde: 86 vit.dtekort hashimoto + anti tsh receptoren exocriene pancreas insufficiëntie
|
|
|
|
Sjakkelien
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 21 januari, 2008, 19:45:12 pm » |
|
Caro misschien zijn je gevoelszenuwen juist wel (engiszins) hersteld door de injecties en voel je nu meer dan eerder??? Of is dit een stomme gedachtengang....
Ik weet ook niet of dat zo is, maar ik vind de gedachtengang zeker niet stom. Ik zat zelf aan exact hetzelfde te denken.
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Sjakkelien
Engelen werken in de schaduw en ze verrichten wonderen zonder het zelf te weten.
|
|
|
|
caro64
Gast
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 21 januari, 2008, 20:22:53 pm » |
|
Goh, dat zou kunnen he, hoewel, na 5 spuiten..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjakkelien
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 21 januari, 2008, 20:28:42 pm » |
|
Hmm, na vijf spuiten zou inderdaad wel erg snel zijn, he. Misschien is het bij nader inzien dan niet zo aannemelijk. Volgens mij herstellen zenuwen niet zo snel.
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Sjakkelien
Engelen werken in de schaduw en ze verrichten wonderen zonder het zelf te weten.
|
|
|
|
chrisje
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 21 januari, 2008, 21:14:28 pm » |
|
Loop al 3 jaar naar de mondhygiëniste vanwege ontstoken tandvlees, volgens de tandarts van slecht poetsen  . Kreeg elke 3mnd een laserbehandeling om mijn tandvlees te herstellen. Volgens de mondhygiëniste is het hopeloos en zij geloofd gelukkig dat ik er zelf niks aan kan doen. Nu ben ik door omstandigheden al een half jaar niet geweest, ondertussen wel al 3mnd 2 keer per week aan het spuiten, kom ik pas bij de tandarts en krijg voor het eerst in jaren een compliment voor het goed bijhouden van mijn gebit  Ik denk dus echt dat het aan het b12 tekort ligt. Groetjes, Chrisje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
caro64
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 21 januari, 2008, 21:22:55 pm » |
|
Hoi Chrisje,
wat ontzettend fijn voor je dat het beter gaat! Geen ontstoken tandvlees meer? en ja, lijkt me dat het er wel mee te maken heeft dan he?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nynke
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 22 januari, 2008, 14:13:55 pm » |
|
Tsja, nog iemand met dezelfde klachten.
Mijn tandarts vroeger vroeg altijd of ik heel veel snoepte!!! Ik had elke keer weer een aantal gaatjes en dan kwamen er weer van die bergjes amalgaam in, daar werd ik ook niet beter van. (Heb ook nog gedacht dat al mijn klachten van het amalgaam kwamen, maar dat was niet zo) Ben een kies kwijt geraakt. Kaakoperatie voor een onontwikkelde verstandskies die was gaan ontsteken voordat hij nog maar aan de oppervlakte was. Een Wortelpuntontsteking, reageerde niet op antibiotica dus die moest afgeslepen. De verdoving werkte niet, maar de kaakchirurg zei dat,dat niet kon en ging gewoon door. Daarna heb ik op die plek jarenlang een ontstoken bultje gehad, maar ik wilde er niets meer aan laten doen. Na een aantal injecties is dat ontstoken pijnlijke bultje "gewoon" verdwenen. Ja en opmerkingen of ik wel goed poetste, maar weer eens laten zien of ik wel kon flossen. Ook heb ik perioden gehad dat ik zelfs het tandenpoetsen pijnlijk was.
En tandartsen die een link willen leggen met b12 tekort??? Volgens mij moet je die met een lampje zoeken. Maar.... Ik weet wel dat er tandartsen zijn die zich bezig houden met amalgaam verwijderen, die adressen kun je op internet wel vinden. Ik kan me voorstellen dat die er meer voor openstaan!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nena50
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 22 januari, 2008, 19:41:40 pm » |
|
Hallo allemaal,
Ik zit daar dus de laatste tijd ook aan te denken omdat ik nog niet zolang mijn lage B12, foliumzuur en vitD weet en dat, dat toegeschreven kan worden aan de ziekte van Addison-Biermer, Ik heb al dik 25 jaar vreselijke ellende met mijn tanden en kaken, zenuw en wortelbehandelingen kan ze niet eens meer tellen, verschillende kaakoperaties gehad en de laatste jaren vallen mijn kiezen en tanden gewoon uit me mond en de tandarts maar vol blijven houden dat ik van die goeie tanden heb..daar zijn we nu dan ook weg! Dit kan dus ook goed komen door de te lage waarde van de vitD....is het al uberhaupt aangetoond dat de B12 er iets mee te maken zou kunnen hebben?
Ik heb in december een kaakoperatie op medische indicatie gehad met bot transplantatie vanuit de heup omdat ik zelf te weinig bot had om daar implantaten in te zetten. Ik heb het meest last gehad van mijn heup/been maar nu begint mijn kaak toch ook weer op te spelen, mag geen gebit ivm de slechte staat van mijn kaak gewrichten, dus vandaar die implantaten, kan dat er eigenlijk helemaal niet bij hebben!! maar wat moet je..? heb niet zoveel meer in me mond zitten en ik raak mijn zelfvertrouwen daardoor kwijt en durf niet eens meer te lachen Ik heb ondertussen alweer een zenuwontsteking gehad van een voortand die spontaan los ging zitten en ook de andere die er naast zitten, heb daar nu nog een abces van zitten in mijn gehemelte die nadat vorige week de kaakchirurg het open had gemaakt zich weer spontaan vulde toen ik thuis kwam ...grrrr lekker 2 grote spuiten voor niets gehad! kreeg er gelijk weer blaasontsteking bij en de buikgriep en loop al weken met verhoging en of koorts rond, en weer een antibioticakuur, de zoveelste en dat na een stootkuur prednison in het ziekenhuis en nog is mijn urine niet in orde en zit er nu weer bloed bij, ik kan niet meer uitplassen terwijl ik echt heel nodig moet......en ik zweet zo verschrikkelijk mijn bed is gewoon elke nacht zeiknat en voel me dan zo vies...moet as donderdag weer naar de kaakchirurg om nogmaals dat abces te behandelen en die losse tand moet door geboord worden omdat ze die nog willen gebruiken voor implantaten. Ik heb nu links boven 2 implantaten en rechtsonder 2 implantaten omdat daar alle kiezen al jaren weg zijn en ik niet goed meer kon eten. Ik zie mij nog niet meer een mooi mondje met tanden en kiezen rondlopen dit jaar......maar hoop doet leven toch? Owja nog een vraagje, is er iemand die net als ik al teveel is gekrompen? op mijn 50ste was ik 176 terwijl ik altijd 181 was, zou maar 2 centimeter mogen zijn volgens de fisio..... Ik wens jullie allemaal weer veel sterkte en kracht toe want het is nogal wat allemaal en dat door een vitamientje...ben er eigenlijk woest over maar ja schiet ik nu ook niets meer mee op, wel voor mijn kids!, die hoeven niet zo.n leven te hebben als mij gelukkig! lieve groet, nEna50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
frouwk
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 22 januari, 2008, 20:46:52 pm » |
|
Nena ik was 167 en nu na 12 jaar 156, mijn botmassa is 5% toegenomen. Verder wat een ellende met je gebit maar de meeste tandartsen weten ook niets van b12 tekort, heb er wel op gewezen want mijn kiezen zijn ook slecht. Ik hoop voor je dat het nu wat beter gaat straks.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
caro64
Gast
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 26 januari, 2008, 12:19:34 pm » |
|
Hai,
tis al weer 5 dagen geleden dat ik bij de tandarts was (het deed zo'n enorme pijn, dat had ik nog nooit gehad. 2 verdovingen en vullingen achterin, tandsteen en kapotte verstandskies heeft ze maar laten zitten want ik kon niet meer) en ik heb nog pijn. Na eten (warm kou, maakt niet uit) heb ik een paar uur pijn aan mn hele gebit en kaken. Ik heb dit echt nog nooit gehad. Enige oorzaak die ik kan bedenken is dat ik fysiek in slechte conditie ben nu..??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ing
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 26 januari, 2008, 22:29:19 pm » |
|
Caro, ik herken jouw klachten  . Af en toe heb ik daar ook enorme last van na een tandartsbezoek, terwijl de behandeling dan eigenlijk niets voorstelde. Wat ik dan een paar dagen doe, is spoelen met Bocasan. Probeer het eens, het helpt bij mij heel erg goed.
|
|
|
|
|
|
Artrose, lactoseintolerant, hyperhomocysteïnemie, vitamine B1, B2, B6, B11, B12 en D tekort
|
|
|
|
sjoek
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 06 april, 2008, 21:37:28 pm » |
|
Hai,
Ik heb ook altijd zo'n pijn na de tandarts. Ik durf nu niet eens meer en ik heb een gebit waar je niet vrolijk van wordt. De verdoving werkt maar vreemd en een onzettende napijn. Ik moet echt vrij nemen want ik kan helemaal niets meer. Ik wil nu wel graag een kunstgebit boven maar ik durf niet.......... Sjoek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04091969
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 07 april, 2008, 14:22:48 pm » |
|
jeetje, wat je allemaal wel niet kan krijgen door een tekort. Bij mij is vorig jaar mijn hele gebit gerenoveerd, bruggen kronen you name it, I've got it! heeft me een flinke bom duiten gekost. heb in het verleden veel wortelkanaalbehandelingen gehad maar bleek dat ik chronische ontstekingen had waar de kaakchirurg was geweest  , dus hup alles vervangen maar heb nu nog steeds pijn op mijn wangen, net of er nog ontstekingen zitten maar dat is niet zo. Ben ook al naar de KNO arts geweest omdat ik dacht dat het dan mijn holtes moesten zijn omdat ik ook altijd verkouden ben, maar nee hoor op de foto's was niks te zien. Veel sterkte  Groetjes A
|
|
|
|
« Laatste verandering: 07 april, 2008, 16:54:19 pm door 04091969 »
|
|
|
|
|
|
roelofh
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 07 april, 2008, 16:32:04 pm » |
|
bij mij breken er sinds 2 jaar telkens stukjes af van mijn tanden en kiezen. Heb anders eigenlijk nooit wat, maar nu breken er steeds meer en vaker stukjes af. Je ziet het gelukkig nóg niet zo goed, maar het voelt wel heel vervelend. Ik tandenknars niet, dus ik begrijp ook niet waarom het gebeurd. Ik hoop dat het nu stopt omdat ik sinds kort spuiten krijg, anders is mijn gebit met een paar jaar helemaal "afgebrokkelt"  hermien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|